Over

Geplaatst op door

Elisabeth Kaempffer (zie LinkedIn profiel)

De basis voor E.P. Professional Presentation werd gelegd in de 30 jaar die ik in het bedrijfsleven in loondienst heb gewerkt. De kennis en ervaring die ik daarbij heb vergaard zijn de bouwstenen van mijn bedrijf.

Ik begon mijn werkzaam leven in 1969 op een bouwterrein in de Botlek bij SD Scientific Design, een Amerikaans ingenieursbureau. Mijn functie van personal assistant van de Superintendent is het best te beschrijven als duizendpoot. Ik leerde organiseren en improviseren. Ik was o.a. verantwoordelijk voor de inrichting van de tijdelijke kantoren, hielp de buitenlandse experts bij huisvesting, scholen voor kinderen enz. Ik voelde mij als een vis in het water in de internationale omgeving.

SD vroeg mij daarop ook voor hun project in België, de uitbreiding van Amoco in Geel. Weer bouwketen en weer de organisatie opzetten. De eerste dag dat ik er was, werd ik met volmachten naar de notaris in Brussel gestuurd om de B.V. te registreren. De Amerikanen spraken geen Frans!

Een Nieuw-Zeelandse collega had een kennis met een bedrijf in Curacao op het gebied van het reinigen en repareren van opslagtanks en olietankers. Deze Engelsman wilde een kantoor opzetten in
Den Haag om van daaruit uit te breiden in Europa en het Midden-Oosten. Een kolfje naar mijn hand. Het bedrijf ontwikkelde zich dusdanig dat het na 6 jaar werd overgenomen door SHV. Ik werkte nog driekwart jaar in Amsterdam om de Nederlandse en Belgische vestigingen te verkopen dan wel stop te zetten. Hoewel men mij graag bij SHV wilde houden, heb ik toen gesolliciteerd bij Intradex  tentoonstellingsorganisatie.

Geheel tot mijn verrassing werd ik meteen aangenomen, hoewel ik eigenlijk geen ervaring had op het gebied van PR. Ik verzorgde de vrije publiciteit, de productie van catalogi, de diensten voor
standhouders, de financiën rond de tentoonstellingen en de organisatie van congressen.
Toen de vakbeurzen werden verkocht aan de Jaarbeurs en de RAI koos ik ervoor om verder te gaan.

Bij Meneba als secretaris van de Raad van Bestuur leerde ik het reilen en zeilen van een beursgenoteerde onderneming kennen. Toen de Duitse en Franse bakkerijen waren verkocht, was het
internationale karakter weg en werd het werk voor mij minder interessant. Ik ging door naar Dräger, een groot Duits beursgenoteerd familiebedrijf.

Hier was ik verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie, het opleidingscentrum en
juridische zaken, de contacten met advocaten voor personeels- en vennootschapsconflicten. Tevens was ik directeur van Dräger Finance, de in Nederland gevestigde financieringsmaatschappij van het concern.

Tijdens een weekendworkshop kwam ik in 1995 in contact met image consultancy. Het adviseren van kleur en stijl van kleding, etiquette, presentatie paste precies bij PR en communicatie. De cirkel was rond. Ik besloot de opleidingen te doen, hoewel ik daarvoor naast mijn meer dan fulltime job eigenlijk geen tijd had.

Op 1 mei 1997 schreef ik E.P. Professional Presentation in bij de Kamer van Koophandel.

Steeds meer wilde ik bezig zijn met mijn eigen activiteit. En ik besloot om als ik 55 zou zijn te stoppen bij Dräger. Door een reorganisatie kwam dit moment 4 jaar eerder. Sindsdien houd ik mij volledig  bezig met mijn bedrijf en help ik ondernemers om zichzelf en hun bedrijf optimaal te presenteren.

Ik volgde aanvullende opleidingen en cursussen bij o.a. Beauty For All Seasons, Indigo Farbberatung, Schule Anne Weber, Fashion Feng Shui en Carla Mathis. Om mijn kennis op peil te houden ga ik naar congressen en neem ik regelmatig deel aan workshops en cursussen in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Amerika.

Naast het advieswerk ontwikkelde ik mijn eigen onafhankelijke opleidingen voor image consultants.
Inmiddels heeft E.P. Professional Presentation een breed aanbod opleidingen voor image professionals en ondernemers. De opleidingen worden gegeven in Amsterdam, Baarn, Den Haag, Heemstede, Roden (Dr) en Rijswijk (ZH). Daarbij word ik sinds 2006 terzijde gestaan door een team van ervaren trainers. Zij geven mijn opleidingen, maar tevens opleidingen en cursussen die zij zelf hebben ont-   wikkeld. Karlijn Buist is oud-deelnemer aan de opleidingen bij Ellen Vorenkamp. Haar cursus Focus op jouw bedrijf wordt nu ook door ons aangeboden!

Ik ben o.a. lid van MKB Den Haag, Netwerkclub De Residentie, Haagse Vrouwenzaken, ONL voor Ondernemers, Ladies First,  FIPI (Federation of Image Professionals International), AICI (Association of
Image Consultants International).de Stichting Kleurenvisie (voorheen Nederlandse Vereniging voor Kleurenstudie) (www.kleurenvisie.nl) en ICA-Belgium (Interdisciplinary Colour Association Belgium).

Ik ben één van de oprichters en was de eerste voorzitter van de Vereniging van Image Professionals (V.I.P. ), was twee jaar lid van de Membership Committee van AICI en vier jaar bestuurslid van AICI France.

Sinds 2012 ben ik ambassadeur van Beauté Responsable, sinds november 2017 President van FIPI  en sinds maart 2018 Penningmeester van de VIP.

Beauté Responsable - Responsible Beauty

Print Friendly, PDF & Email